recenze knihy : Sekundární hypertenze

Město: Praha
Rok vydání: 2003
Počet stran: 151
ISBN: 80-7254-419-5
cena : cca 200 Kč

Co najdete v knize

Kniha podrobně přibližuje sekundární hypertenzi. Zpočátku se věnuje v krátkosti definici a klasifikaci arteriální hypertenze a poté si již autor zaměřuje na sekundární hypertenzi. V úvodních kapitolách o ní ji definuje, klasifikuje a přibližuje její význam. Další kapitola je obsáhlá a věnuje se renální hypertenzi. Dozvíte se více o renální parenchymatózní hypertenzi, hypertenzi u renin-produkujících tumorů ledvin a renovaskulární hypertenzi. Následující kapitola podrobněji popisuje endokrinní hypertenzi. Seznámíte se s jejími různými podobami, diagnostikou a léčbou. Pátá kapitola vám přiblíží hypertenzi v těhotenství s mnohými odbornými informacemi k této problematice. Další kapitoly se stručně věnují hypertenzi u dalších onemocnění – spánková apnoe, transplantace orgánů, koarktace aorty a dozvíte se také o iatrogenní hypertenzi.

Naše shrnutí

Kniha „Sekundární hypertenze“ je odbornou publikací, u které však nebudete mít problémy s pochopením ani laik, i když je možné, že v některých tabulkách se budete ztrácet a i některé části textů mohou být pro vás složitější. Publikace je členěná do mnohých přehledných kapitol, které nejsou nikterak obsáhlé a přiblíží vám základní téma. Pro všechny, pro které je kapitola na dané téma nedostačující, je v závěru každé kapitoly základní literatura k probrané problematice. Literatura odkazuje na české i zahraniční zdroje. V knize najdete mnohé tabulky.Nemáte-li v plánu číst celou publikaci a chcete-li si jen něco vyhledat, přijde vám vhod abecedně řazený rejstřík, který se nachází na konci knihy.